Adj fehérjeforrást is a salátádhoz!

Habár zöldségeink tele vannak rengeteg vitaminnal, ásványi anyaggal, de alacsony kalóriatartalmúak és kevés bennük a fehérje, ezért van az, hogy csak rövid ideig telítenek el. Ha viszont salátádat kiegészíted valamilyen fehérjeforrással, tovább fogod jóllakottnak érezni magad.

Néhány fehérjeforrás:

  • Húsfélék – Lehet akár ez maradék sült hús, felkockázva, de akár grillezhetsz kolbászt is a salátád mellé.
  • Konzervhal vagy füstölt hal vagy grillezett hal.
  • Sajtfélék –  kockára vágott cheddar, az intenzívebb ízű gorgonzola vagy kéksajtok, a sósabb feta sajt vagy néhány szelet grillezhető sajt, mint pl. a halloumi.
  • Hüvelyesek – néhány kanál lencse, bab vagy csicseriborsó (használj akár  konzervet), nem mellesleg ezekkel plusz vasat is elfogyaszthatsz.
  • Tojás – főtt, bugyantott
  • Csonthéjasok, magok – pirított vagy natúr mandula, dió vagy pisztácia vagy tök- vagy napraforgómag.

TIPP! Ha rendszeresen készítesz salátát a hét folyamán, érdemes a vasárnapi sültből extra adagot készíteni,  a maradékot egész héten felhasználhatod a salátáidhoz.


Adj hozzá kevés szénhidrátot is!

Bár sokan félnek a “szénhidrát”-tól, de szervezetünknek a normál működéséhez szüksége van szénhidrátra is. Válassz “minőségi” szénhidrátforrást, amik teljes kiőrlésű gabonából származik.

Ne csak egy szelet kenyeret majszolj a salátád mellé, tedd azt izgalmasabbá.

Néhány ötlet, hogyan adhatsz szénhidrátot a salátádhoz:

  • Készíts croutont belőle. Kockázd fel a kenyeret és egy serpenyőben vagy sütőben pirítsd meg. Ízesítheted fokhagymával, zöld fűszerekkel vagy akár parmezán sajttal.

SALÁTA MINI TANFOLYAM előző részeket itt találod, ha még nem sikerült elolvasni:

1.lecke – ZÖLDSÉGEK

2.lecke – ÖNTETEK

Receptek maradék csirkéhez

francia lencsesaláta

Francia lencsesaláta csirkével és zöldbabbal

mexikói csirkesaláta